Hoe kan je social media advertenties allemaal inzetten dat het voor jouw bedrijf gaat werken? Er zijn zoveel manieren om advertenties voor je te laten werken. Het hangt ook af van wat je doel is. Maar hier licht ik 7 manieren om advertenties in te zetten voor je uit.

  1. Video

Video is een van de beste manieren om mee te adverteren. Niet alleen omdat we tegenwoordig in een tijdperk leven waarbij alles gehaast moet en mensen snelle content willen. Ook omdat het een slimme zet is binnen advertentieland. Als je namelijk adverteert met een video kan je daarna een aparte doelgroep maken van iedereen die de video heeft gezien. Zo weet je dat de mensen die de video hebben bekeken sowieso geïnteresseerd zijn in wat jij te vertellen hebt.

En op het moment van schrijven van deze blog wordt langzaam in Nederland het adverteren via Reels op Instagram ok uitgerold! Daar draait het natuurlijk om video en snelle content, dus een hele interessante extra manier om in te zetten voor jouw advertenties.

  1. Gratis weggever

Adverteren met een gratis weggever is misschien wel een van de bekendste manieren om te adverteren. Hiermee kan je namelijk op een hele makkelijke en laagdrempelige manier leads genereren voor jouw bedrijf. Je adverteert namelijk met een gratis product waarvoor mensen bijvoorbeeld hun naam en e-mailadres achterlaten. En deze mensen kan je daarna weer heel makkelijk opvolgen voor bijvoorbeeld een van jouw diensten of producten.

Heb je mijn gratis weggever al ontdekt? Ik bied een gratis test aan waardoor je via een aantal vragen erachter kan komen of social media adverteren voor jou een goede volgende stap is. Door antwoord te geven op de vragen krijg je jouw persoonlijke advies met daarbij behorende tips binnen een paar minuten in je mailbox!

  1. Gratis training of masterclass

Dit lijkt een beetje op de gratis weggever zoals hierboven, maar dit is toch weer een andere manier van adverteren. Hierbij ligt de drempel alweer iets hoger namelijk, omdat mensen tijd moeten vrij maken in hun agenda om de training of masterclass te volgen. Daarbij is het wel een hele goeie manier om de verbinding aan te gaan met mensen. De mensen die zich inschrijven zien en horen jou nu ook en krijgen veel meer feeling bij wie jij bent.

Aan het einde van de training of masterclass doe je dan vaak een salespitch voor de dienst of product die je wilt verkopen. Is jouw dienst of product bijvoorbeeld duurder dan €100? Dan is er vaak meer nodig dan alleen een gratis weggever, mensen hebben dan meer vertrouwen in jou nodig omdat de drempel voor een aankoop hoger is. Door een gratis training of masterclass in te zetten leren mensen jou nog beter kennen en krijgen ze nog meer vertrouwen in jouw kennen en kunnen doordat ze je zien en live meemaken.

  1. Product of dienst

Een andere manier die je kan gebruiken voor social media advertenties is adverteren met een product of dienst. Hierbij levert het je meteen inkomsten op als mensen overgaan tot een aankoop. Daarnaast zie je meteen hoeveel je voor elke euro die je in de advertenties stopt weer terugkrijgt (ROAS).

Een voorbeeld van een van onze klanten:

Linda adverteert met 2 verschillende producten, een online cursus van ongeveer €200 en een laagdrempelig product van €15. Doordat zij een hele goede niche heeft en al een grote warme doelgroep heeft opgebouwd konden we directe advertenties voor haar inzetten. Voor de cursus heeft ze bijvoorbeeld een ROAS van 1 op 17 aangetikt! Dat betekent: voor elke 1 euro die ze in de advertenties investeerde, kreeg ze €17,64 terug. En dan wordt het leuk, want dan gaan we opschalen.

ROAS van Linda

Maar let op, niet bij iedereen werkt dit zo makkelijk. En ook hier gaat een strategie aan vooraf.

  1. Websiteverkeer

Bij websiteverkeer adverteer je, zoals de naam al zegt, met een pagina van jouw website. Deze manier van adverteren is erop gericht om zoveel mogelijk mensen via social media door te sturen naar jouw website. Dit draagt bijvoorbeeld bij aan je naamsbekendheid en als je het helemaal goed aanpakt weet je meteen wat mensen op je website doen en waar je eventueel nog kan verbeteren. Hier kan je onder andere het programma Hotjar voor gebruiken. Die meet wat het gedrag van mensen is als ze op jouw website komen, wat lezen ze, waar komen de meeste kliks en tot hoever scrollen ze naar beneden om de rest te lezen?

Adverteren met websiteverkeer is een handige manier om een lauwe/warme doelgroep te creëren. Je kan hier namelijk op een later moment weer gebruik van maken met een retargetting campagne om bijvoorbeeld een product te verkopen of je gratis weggever aan te laten zien.

  1. Carrousel advertentie

Een carrousel advertentie gebruikt meerdere foto’s, dit is een goede manier als je bijvoorbeeld met producten adverteert. Maar ook als je adverteert via Instagram stories, doordat je 3 verschillende beelden gebruikt blijven mensen langer hangen bij jouw advertentie. Daarnaast heb je ook meteen het stukje snelle content: mensen zijn heel erg snel verveeld op het internet. Door verschillende beelden te pakken houdt je langer de aandacht vast en hebben mensen meer om te kijken (het visueel maken).

Het belangrijkste bij social media adverteren is dat je het doel voor ogen houdt. Al deze manieren om adverteren in te zetten zijn goed, maar het is aan jou, of als je het uitbesteed aan de specialist, de taak om te kijken welke het beste bij jouw doel past. En uit te gaan testen welke het beste voor jouw bedrijf en aanbod werkt.

LAAT ONS JE HELPEN

Adverteren op social media kan heel effectief zijn, mits je het goed inzet! Je kan namelijk heel goed jouw ideale klant bereiken door het instellen van de juiste doelgroep. En dit kan al door te adverteren met een relatief laag bedrag. Zo kan je je specificeren op een bepaalde omgeving, zoals Amsterdam of Den Haag, als jouw doelgroep zich daar bevindt. Of kan je je op pas geworden moeders richten. De combinaties en mogelijkheden zijn eindeloos.

Ik help jou graag met adverteren op Facebook en/of Instagram zodat jij kan groeien met jouw bedrijf en meer omzet kan krijgen!

NEEM CONTACT OP