Adverteren op Instagram en Facebook lijkt ingewikkeld, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn! In dit artikel vind je een aantal tips waar je aan moet denken wanneer je gaat adverteren op Facebook/Instagram. Mocht je het nou zelf willen leren, dan kunnen wij deze cursus sterk aanraden. Klik op de link om hier meer over te weten te komen.

Het advertentiebeleid

Als eerst is het belangrijk om rekening te houden met het advertentiebeleid van Facebook. Zo weet je goed wat wel en niet mag en zo zorg je ervoor dat je advertentie niet wordt afgekeurd. Het is bijvoorbeeld belangrijk om te weten dat je geen blote lichaamsdelen mag laten zien of dat een advertentie-afbeelding met meer dan 20% tekst ook verboden is.

Maak een advertentieaccount aan

Als je nog geen advertentieaccount hebt is het belangrijk om er een aan te maken. Het beste is om een zakelijk advertentieaccount aan te maken. Als je een persoonlijk advertentieaccount hebt mis je namelijk wat belangrijke opties. Hierdoor maak je de advertentie dus via de bedrijfsmanager. Een bedrijfsmanager aanmaken doe je via Facebook.

Bedenk je strategie

Vervolgens ga je een strategie bedenken. Waarom wil je gaan adverteren? Wat is je doel met adverteren? Door een strategie te maken krijg je een duidelijk beeld van wat je wil bereiken met je advertentie. Ook is het belangrijk om daarbij te vermelden wanneer je wil gaan adverteren en hoe je dat doel wilt gaan bereiken.

Wat is het doel?

Stel een aantal doelstellingen op voor je campagne. Wil je meer websiteverkeer? Of wil je zoveel mogelijk mensen bereiken? Door een duidelijke doelstelling kan je die in het advertentiebeheer toevoegen. Als jij op Facebook aangeeft wat jouw doelstelling is, zal Facebook hierop gaan richten. Slim he? 🙂 Daarom is het belangrijk om dit goed te beslissen voor jouw campagne.

Op wat voor personen wil jij je gaan richten?

Tijdens het maken van je advertentie kan je ook aangeven op wat voor mensen je je wilt gaan richten. Je kan je bijvoorbeeld richten op mensen uit een specifieke provincie, alleen een stad of meerdere steden tegelijk. Maar je kan je natuurlijk ook richten op mensen uit heel Nederland. Je kan het zo gedetailleerd of breed maken als je zelf wilt. Zo zorg je ervoor dat je je alleen richt op je eigen doelgroep.

Online adverteren is tegenwoordig onmisbaar geworden. Dat snappen wij maar al te goed!

Soms krijgen wij dan ook de vraag of we het ook leren aan anderen. Dit doen wij helaas niet. Wij zijn er echt voor de bedrijven om het uit handen te nemen, om jou op dat stukje te ontlasten en ervoor te zorgen dat jij meer tijd overhoudt voor hetgeen waar jij goed in bent en waar jij energie uithaalt.

Wil je nou toch social media adverteren zelf leren? Door middel van een cursus kan je dit goed leren! Zo leer je o.a. hoe je je advertenties kan optimaliseren en hoe je je doelgroep het best kan bereiken. Bij LVH Marketing geven wij geen coaching, maar deze cursus raden wij zeker aan! Kom hier meer te weten.*

*Mocht je de cursus aanschaffen ontvangen wij hier een kleine commissie over. Dit heeft geen invloed op de prijs de jij betaald voor de cursus, maar wij vinden het fijn om op voorhand hier transparant over te zijn.

Wil jij jouw social media helemaal uitbesteden, zodat je daar geen tijd meer aan kwijt bent? Check dan onze pagina social media beheer.

    Neem gerust contact met mij op!

    Ik beantwoord al jouw (social media) marketingvragen.

    Lisa van Heusden

    Social media marketing specialist

    lisa@lvhmarketing.nl