MailBlue is een belangrijke tool die je kan gebruiken als je aan e-mailmarketing doet. E-mailmarketing zorgt ervoor dat je een belangrijke boodschap naar je doelgroep kan sturen. Wel is het belangrijk om te weten dat je alleen e-mails mag sturen naar mensen die daar zelf toestemming voor hebben gegeven.

Wat is een e-mail funnel?

Met behulp van een e-mail funnel worden de e-mails door automatisatie verstuurd. Het doel hiervan is mensen aanzetten tot een aankoop. Binnen de e-mail funnel moeten mensen wel expliciet toestemming gegeven hebben om de nieuwsbrief te ontvangen. Dit wordt OPT-in genoemd.

Maar wat is een e-mailfunnel nou precies? Bij een e-mailfunnel schrijven mensen zich in doordat ze bijvoorbeeld een lead magnet gedownload hebben. Op die manier komen ze in een e-mailfunnel terecht, dat noem je ook wel ‘de top of the funnel’. Een funnel wilt zeggen dat het een soort trechter is die steeds meer mensen eruit filtert als het ware. Zodat je op het einde alleen nog de mensen over hebt die daadwerkelijk een aankoop gaan doen of het meest geïnteresseerd zijn. Een funnel wilt ook zeggen dat de mensen die in die funnel zitten dus bepaalde fases doorlopen. Zo krijgen ze in die funnel waardevolle informatie, leren ze het bedrijf of jou als persoon beter kennen en krijgen ze steeds meer vertrouwen in jouw bedrijf dat noem je de ‘middle of the funnel’. Waardoor ze uiteindelijk een aankoop gaan doen, dat noem je de ‘bottom of the funnel’.

Een e-mailmarketing tool

MailBlue (Ook wel Active Campaign genoemd) is een tool dat gerichte e-mails stuurt naar de mensen die zich ingeschreven hebben op jouw e-maillijst waardoor jouw bedrijf kan groeien. Deze vorm van marketing wordt e-mailmarketing genoemd en is belangrijk omdat je er zo voor zorgt dat je contacten aan je bindt en up-to-date blijven over jouw bedrijf. Met behulp van MailBlue kan je verschillende groepen maken waar e-mails naar gestuurd worden, zo stuur je alleen gerichte mails en ontvangt elk contactpersoon een “gepersonaliseerde e-mail”. Daarnaast kan je ook een e-mailfunnel visueel maken, je kan het bijna zo gek niet bedenken of het kan.

De voordelen van MailBlue

Ben jij onbekend met MailBlue? Dat is geen probleem.

  • MailBlue is erg makkelijk te begrijpen en heeft zelfs bestaande automatiseringen die je zo kan gebruiken.
  • Ook biedt MailBlue cursussen aan waardoor je nog meer leert over dit e-mailsysteem.
  • Bij MailBlue kan je ook bekijken wie bijvoorbeeld op de link in de e-mail heeft geklikt. Als iemand niet op de link heeft geklikt, wordt er nog een mail gestuurd ter herinnering.
  • Je kan door middel van segmenteren ook een klein deel binnen je doelgroep bereiken. Hierdoor kan je dus nog gerichter gaan mailen!
  • Ook heeft MailBlue een lay-out die voor elke gebruiker beschikbaar is.

Lindsay van LVH Marketing kan jouw helpen met het instellen en vormgeven van MailBlue. Dat kan jou tijd schelen en veel conversies opleveren. Of stel het zelf in, hier kan jij jouw proefaccount starten en het 14 dagen gratis uittesten!

Tip: Wist je dat het bij webshops heel goed werkt om mensen een herinneringsmail te sturen als ze wat in hun winkelwagentje hebben staan en nog niet hebben afgerekend? Je kan hier tot wel 65% meer conversie uithalen! Alleen al door een extra herinnering te sturen.

Wil jij hulp met e-mailmarketing? Neem contact op via lisa@lvhmarketing.nl voor de mogelijkheden.

    Ik geef toestemming om mijn gegevens op te slaan en te verwerken.

    Neem gerust contact met mij op!

    Ik beantwoord al jouw (social media) marketingvragen.

    Lisa van Heusden
    Social media marketing specialist
    lisa@lvhmarketing.nl